11.11.17

Singles' day

Idag är det singles' day. Aldrig hört förr att en sån dag finns, men Kina har skapat en. En motsats till "Valentines' day" Och förstås är dethär en komersiell dag!

"Det är en festivaldag med ett brett engagemang bland unga kineser, för att fira det faktum att de är stolta över att vara singel. Datumet, 11 november (11/11), väljs eftersom siffran "1" liknar en person som är ensam. Denna festival har blivit den största dagen för onlineshopping i världen."


Idag har jag då spacklat igen. Kört 16-åringen till scouthike och de 2 andra är inte hos mig denna helg. 
Och älsklingen kommer hem om en vecka.

Så varför inte göra något roligt så att man inte sitter ensam hemma. 
Jag ska fara på en rolig film. "A bad moms Christmas". 



Jag blev lite ställd när jag sa till 16-åringen att jag ska fara på bio. Han sa: "Nee, det är så sad, det är så sad att fara ensam på bio."
Jag förklarade för honom att jag snarare tycker det är skönt att fara ensam. Och då tyckte han igen att det är så sad, du är så en loner...


Det var på något sätt så vackert, den konversationen vi hade.
Men jag tänker inte tycka synd om mig själv. Jag tänker fara på bio,  ensam, och njuta av det! Så det så!


Nu ska jag spackla lite till. Låta elden brinna ner och sen äta en god middag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar