17.3.18

Evig vinter! Evig köld! Det är Finland!

Vaddå lyckligaste landet!!???
Har vi glömt de mörka månaderna när det regnar och är mörkt och vått och äckligt?? Har vi glömt att vi inte ens har sommarvärme sommartid???


Har vi glömt hur det känns att starta bilen i -20 och köra stelfrusen till jobbet??
Och när det är mörkt när du far till jobbet och mörkt när du kommer hem??

Det är full vinter och vi är i mitten av mars. -20 hade vi temperaturen  på inatt. Det enda jag vill sko vila ha precis nu, är en lång semester i solen.


Jag är trött på kölden och att frysa och alla dessa förbaskade flunssor. Folk är såååå förälskade i att skida i detta vackra soliga vinterväder. Blää heller! Jag vill ha sommar nu, i minst 1 år! Jag saknar sommaren! Sablar heller!


Oj. Det var starka reaktioner idag! Men det var mina tankar från idag.
Imorgon känns allt mycket bättre!! För då kommer älsklingen hem!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar