22.7.18

Sommarnatt

Igår var det tufft att jobba på huset. Jag var så svettig att alla mina kläder var äckligt våta och jag kände mig så obehaglig och obekväm  i min tillvaro.  Och jag svettas inte så lätt! Men det var kvavt, och fuktigt och åskan låg i luften.

Åskan kom och det blev mörkt. Jag njuter av att titta på åskan. Det var en härlig stund på dagen att sitta och titta på de mörka gråa molnen och blixtarna.

Vi åkte hem och gjorde middag. Efter middagen cyklade vi till Pavis med en bekant och där var det mycket folk! Vi satt där och pratade till midnatt. Det är så länge sen vi har varit ute så sent och det kändes underbart att sitta där en sån skön sommarkväll och jag har ju glömt hur underbara sommarnätterna  verkligen är! Det var så mysigt att cykla hem i sommarnatten.

Idag blir det nog lättare att jobba. Det är mera vind och jag tror några grader mindre varmt.
Jag hoppas vi kan börja måla väggarna idag.

Imorgon ska jag jobba. Men bara en dag....eftersom den enda killen på lagret just nu ska vara bort.
Men jag tror det är ganska lungt där just nu.

Och jo, vi målade idag och vilken glad härlig och skön spännande känsla! Detta gläder mig så fruktansvärt!!! Och det som gläder mig mest i detta, är att underlaget med spacklandet och slipandet är helt perfekt!!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar