5.5.19

En vit vårmorgon....

Efter fredagens snö som kom, som lyckligtvis smälte bort kvickt, vaknade man till en ny morgon i maj....och igen, en vit sådan....och vädret, det ser inte ut att bli så bra de kommande dagarna.


Men nu skiner solen iallafall. Och vädret är underbart!

Igår hämtade vi mål, så idag ska jag troligtvis börja måla. Igår gjorde vi en sista lätt-slipning av den grundmålade ytan.
Så fåse då vad resultat blir.
Vi har nu köpt 20l av Deco-grey.

Så idag tog jag stavarna och stavade mig till butiken och köpte lunch och sen promenerade jag vidare till huset. Älsklingen jobbar. En bekant till honom anlände igår från San Diego, som är här för att jobba några dagar.
Pojkarna vaknade när jag for iväg....hoppas de kommer sig ut idag.

Nu är jag hemma och är så trött. Jag promenerade även hem, så nu känns det.
Efter att ha dammsugit, vid huset och torkat bort dammet, målade jag. Men jag hoppas det ser bättre ut när det torkar. Jag var inte alls nöjd med hur det såg ut....nu ska jag vila!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar