15.7.19

Wedding Bootcamp

Okej. Så min dotter och min sons flickvän hämtade mig idag halvtolv. Jag skulle ha min väska packad och skulle skippa lunchen. Dottern slängde en t-shirt till mig som jag skulle sätta på mig.

De satte ögonbindel för mina ögon och vi körde iväg. Men på hungrig mage, kurvig väg, hamnade jag att ta av mig den. Det gick inte. Jag blev åksjuk. Jag fick ta av mig den och det blev genast bättre.

Så vi kom fram till Merilä. Där vi ska ha vårt bröllop. Men idag var det min s.k möhippa. Aldrig kunde jag tro att jag denna dag skulle bli så älskad och omhändertagen!!

Vi skulle ner till brasrummet invid bastun. Där stod resten av gänget på rad i armékläder. En bootcamp! Och vad de hade dukat där. Det var verkligen en storartad härlig buffé!! Jag blev utklädd till nån slags befälhavare. Och målet var att sätta mig i högre rang än älsklingen. Om jag klarade alla mål, skulle jag bli amiral.









Vi åt allesammans med god atit! Efter middagen börja de med en lek var jag skulle gissa vilket av paketen kom från vem. Tänk att de alla köpt en present till mig!!😌
Jag gissade ganska rätt, och vissa var ju uppenbara, med det tog mig en tid att tänka. Roligt var det!!



När den leken var klar skulle jag kasta pilbågar. I ballonger. Syrrans alldeles egen påhittiga grej. Hon hade markerat ballongerna 1-5 och lagt olika saker i dem och blåst upp. Den sista skulle då ha min framtid med Jim. Så jag började på.



Jag hittade godsaker i ballongerna och i den sista fanns en chokladstång, och i den var ju fötstås den som heter JIM. Smart game!!

Efter middagen och lekarna gjorde vi en hajk. Dottern hade bemödat sig att gå leden dagen innan men några kompisar!
Strongt gjort av henne! Jag skulle under vandringen hitta en del växter och vi hitta alla vi kunde.




När vandringen var klar, så pausade vi en liten stund och drog iväg till nästa lek. Vi gick mot parkeringen. Och bland träden ser jag någon som väntar. Blev lite paff. Hade inte väntat mig att nån skulle vara där.
När jag närmar mig och de andra fnittrar åt min nykomna skräck ser jag att det är...aaaa....kusinen Isabella!!😁 Men jaaa!! Nu blir det tungt visste jag genast! Isabella är stark och nu skulle vi få ge järnet!
Det blev crossfit med olika punkter. Har inga foton, men jag vet det finns några iallafall. Här när vi redan gjort våra träningar.


Så efter dethär blev det bastu och bad. Jag vågade mig inte i havet. Helt enkelt för kallt!!🥶

Efter bastubad och vi ställt oss klara åkte vi på middag till Fäboda.







Efter allt det roliga som hänt under dagen hade klockan gått så fort att det var dags att avsluta. Jag känner mig så glad och lycklig! Tänk att jag har en så underbar familj omkring mig. Jag kommer aldrig att glömma hur väl de tog hand om mig denna dag och den kärlek alla utstrålade till mig. Jag är så tacksam!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar