7.9.19

Mr Banks bland annat...

Igårkväll blev det pizza. Medan älsklingen for på middag med en arbetskollega så tog jag pojkarna till Mr Banks.



Jag har nog åldrats 10 år denna vecka,
på grund av att jag sovit så dåligt. 
Minstingen kör med det säkra.
Opera Special 



Little Italy till 18-åringen

Chicken India till mig.
Jag var knappt hungrig.
Jag åt risgrynsgröt till lunch redan klockan 11,
med en bit skinkpaj.
OMG vad mätt jag var heeela daaan!!

****************************************

Idag ska vi försöka hitta en bil då till 18-åringen. Vet inte ännu vart det bär.

Började morgonen med att slänga ut den gamla ljudliga torktumlaren som köptes billigt för många år sen Den var ny då, men hade nån liten buckla från transporten, så den såldes billigt den gången. Minstingen och jag körde den till Ekorosk. Vi for även via Hartman efter mera fönsterlistar och väl hemma åt vi laxsoppa med olivbröd till lunch.



På Ekorosk, där gräver man och bygger minsann oxå! Och där utanför Snellmans fabriken görs ju nya vägar. Vid busstationen görs nån tunnel. Var vi bygger grävs det och görs nya vägar.....osv

Var i himmelens tid tas pengar till alla dessa nya omändringar?? Och varför behövs det? Om vi har klarat oss hittills i den lilla stad, varför ska det helt plötsligt byggas och ändras om överallt??? Och alla dessa trafikljus överallt?? Vi är ju faktiskt int nån miljonstad, utan en helt pytteliten stad som sko ha klarat sig utan alla dessa bedrövelser!!

Iallafall, älsklingen hamnade att jobba några timmar idag, men minstingen var så duktig och hjälpte mig med torktumlaren. Jag var så tacksam. Han är så snäll när han hjälper mig så. Jag blir helt ödmjukt tacksam!

Sen, lyftade vi in den nya torktumlaren, som var på rea😊 och vi slog till och köpte den från Gigantti. För en liten summa körde de hem den och de transporterade tumlaren ända in i lägenheten. Det hade jag inte räknat med, men det var bra!!😀


Jo, så är jag så glad att vi hittade en bil idag! Så nu behöver vi inte söka mer och det är skönt! Vi hittade den dessutom i vår egen stad!

Ikväll gjorde jag annars en enkel men jttegod gratäng. Denhär!


Konstigt! Vad mycket vi hann med idag. För vi hann ju även vila några timmar. Jag hamnade att ta flera Burana mot huvudvärk. Trodde en migrän var på väg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar