14.6.21

Mos och korv

Måndag cyklade jag och sonen till jobbet. Nu är det andra veckan han sommarjobbar på samma ställe och han ska vara där tills jag får semester. Der ser ut som att det räcker till för honom, att jobba en månad och sen vila igen i några månader🤭

På jobbet har jag donat på med lite dittan och dattan. Det var en lite trög dag idag. Folk är trötta och omotiverade nu före semestern. Helt förståeligt! Idag när jag åkte hem vid fyra, var det tomt, så ovanligt tomt...

...till middag gjorde jag en god...mmmm....riktigt god middag! Och nåt så simpelt, som:  Potatismos och korv i ugn med lite rödlök, paprika och zucchini. 

Min mamma vispade alltid ihop mos med kall mjölk, och hon fick ju det alltid gott, men det lyckas inte jag med, men jag har ändå försökt göra som hon. Så idag tänkte jag på hur älsklingen brukar göra och jag gjorde såhär och det blev så bra! 

Ja, jag vet, det är väl världens enklaste sak. Men inte för mig i allafall, som aldrig har ens tänkt tanken, att man istället kan smälta 50g smör med 1,5dl mjölk och vispa ner det i mos istället för bara kall mjölk🤷‍♀️ Det är en helt annorlunda smak! 

Det är så sällan vi äter potatis och ännu mer sällan vi äter korv, och det är väl därför det är så gott när man väl lagar det😏



Och så gjorde jag falukorv av Eetvartti.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar