20.10.21

Hemåt

Denna dag började med att vi steg upp vid sex och vi fick skjuts till tågstationen av älsklingens syster. Det är ju helt underbart otroligt vad mycket de har gjort för oss!!

Tåget tog oss till Pennstation, New York. Där tog vi ett annat tåg och for en sista gång och hälsa på hans mamma och bror till Long Island, Oyster Bay, var älsklingen bodde som liten. Vi tog även en sväng till en marina där han jobbade i tonåren och så körde förbi hans high school. Plus att vi gick omkring var Roosevelt bodde. Hän ägde en stor tomt och hans hus och hans sons hus, står ännu kvar. 

Vid femtiden kom vi in till Jfk och så flög vi till Amsterdam. 


Under tiden vi flög, åkte vi framåt sju timmar. I Helsingfors hamnade vi aningen trötta att vänta på tåget hem. Nu är klockan fem i Finland och 10 på morgon i USA. Så vi har varit på resande i över ett dygn och förstås inte sovit så bra.  

Jag var en dålig mänska i New York. Nån hade tagit ut 20 dollar och glömt den i ATM-automaten. Så jag ville ta den som en souvenir. Men döm om min förvåning när jag kikade på kvittot av nyfikenhet. Lite för att ta reda på om det var nånslags skämt. Sånt som man brukar se när nån spelar ett spratt med en. Men inget hände. Jag tror inte att personen lider så mycket av dendär tjugo dollarn. För att lätta mitt samvete, så sa jag, att ifall jag ser en hemlös, så ger jag den till personen. Men kanske det blir nästa gång. 


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar