26.2.22

Resa

En annan mörk dag i Ukraina....

...här hemma känner man att folk omkring är ledsna och att vi inte kan förstå att en mänska kan ha sådär mycket hat och maktbegär. Det är ofattbart!

Ikväll till middag blev det en annorlunda italiensk pastarätt. Jag önskar jag kunde säga det var jätte-gott, men den starka smaken, var lite för mycket för mig. 

Penne alla Vodka

Imårse gjorde jag eld i pannan. Sen tog jag tag i dammsugaren och städade lite. Sen en promenad med hunden. Sen var vi igen till stan och diskuterade bilköp. 

Den äldre tanten kom på sin sparkstötting hit. Vi bjöd på kaffe...har ni märkt hur dyr kaffet är förresten!!...och sen kom även sonen och hans fru på kaffe. 

De har en liten hund som Finn fick hälsa på. Sen kom även dottern och hennes pojkvän. De har stora dagar framför sig. 

Ikväll kör jag dem till tåget. Och om allt går bra, sitter de på flyg till Amsterdam imorgon och sen därifrån vidare till Mexico. Det är spännande och jag är helt klart nervös för dem och hoppas att det ska gå bra. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar