27.4.22

Elände

Nu är det onsdag kväll och jag har just ätit grekisk yoghurt med nötter och honung. Trots bra försök smakar det int som i Grekland. Jag tror nog att jag snart hoppar på flyget far dit. 

Vi tog en sen kvällspromenad med Finn.

Jag undrar om man sko helt sluta att läsa nyheterna. Det är så hemsk värld vi lever i. 
Kriget i Ukraina, och dessutom efter att ryssarna tvingat flyktingar in till Ryssland, hörs det att ukrainska kvinnor och flickor blir våldtagna. 

I Haiti kidnappas missionärer och deras familjer och vem vet vad som händer dem. Haiti är ett av världens fattigaste land och även farligast. En präst kan bli kidnappad mitt på ljusa dagen och. Och ännu värre kidnappas ju ofta barn. 

Och nu i Nigeria har kriminella gäng dragit fram i byar för att plundra och dödat runt 140 mänskor. Som sagt, en hemsk värld vi lever i. Det övergår mitt förstånd. 

Det som ibland skrämmer mig oxå när man läser hemska nyheter, och man inser hur bra vi har det och att vi verkligen inte förstår hur lyckligt lottade vi är. Och att vi är ganska naiva i vår oskuldsfullhet att vi är säkra och trygga här. Vi alltid haft det så tryggt och bra, så vi vet ju inte heller om annat. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar