2.4.22

Puuilo

Pyttsan för sovmorgon. Jag vaknade som vanligt, vet inte om det var Finn eller jag som vaknade först. Troligtvis Finn. Han vet att han ska ha mat klockan sex. Så jag steg upp. 

Kände av huvudvärk. Matade och rastade Finn och sen försökte jag fortsätta sova. Men min huvudvärk lät mig inte. Det var en obekväm frustrerande huvudvärk. 

Vid sju steg vi upp och vi åt morgonmål. Tog en Burana mot huvudvärken och mådde dåligt. Men jag ville inte lägga mig ner igen. Huvudvärken blir ibland värre då.

Så jag började med lätt städning för att komma igång. Och efter en stund kändes det lite bättre. Älsklingen for ut för att elda i pannan. 

Sen tog vi Finn för en promenad. Det är kyligt väder igen. Takatalvi som vi kallar det när vintern kommer tillbaka, efter att vi blivit lurade att våren kommit eftersom vi haft varmare dagar däremellan. 

Men solen skiner därute. Nästa vecka lovas mera snö, vilket inte känns så lockande just nu. Fåglarna de kvittrar och är glada och några flyttfåglar har redan kommit. De är glada de. Snart vore fågelskådning på sin plats.

Idag har vi varit till Kokkola. Det har blivit oväder där ute. Snö och blåst. Vi hittade en enkel pizzaugn på Puuilo. Den ska vi laga pizza i imorgon. Wow, det ser jag verkligen fram emot! Ikväll blir det hel kyckling i ugn med potatisar, morötter och lök.

Nu är jag trött men jag måste städa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar