20.3.24

Olof Röhlander

Olof, som jag lyssnade till ikväll, som till min förvåning har avlidna Lasse Berghagen till svärfar, eftersom han är förlovad med hans dotter Maria, så, jo, lyssnade jag till ikväll. Det är första gången jag hörde honom och jag har aldrig sett honom tidigare. Men dottern drog mig med på ett onsdags event som passade mig, "När alla bitar stämmer".  

Verktyg man kan ta med sig, som att hålla motivationen uppe på jobbet eller hålla sig lugn under press med mera.
Jag ska renskriva mina lappar och försöka tänka mig igenom dem. Jag kände att jag fick en liten kaksmula av vad han hann dela med sig. Så jag anmälde mig till att varje måndag få "peptalk" av honom. Så jag hoppas jag lär mig mer.

Det går bättre på jobbet denna vecka. Måndagen var ännu jobbig, jag hade fortfarande skrämmande tankar om att jag borde nog göra något åt denna situation, men sen dess har det känts bättre. Jag satt på måndagskväll och pratade med min chef och det lättade upp mina ledsna tankar och nu försöker jag be en bön varje morgon. Jag måste komma ihåg att tacka, när jag känner hur det hjälper mig. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar