24.8.24

Brunch i Ytteresse

Igår efter jobbet började jag direkt städa efter att ha tagit hundarna på en promenad. Alltid skönt när man blir klar och får beundra de städade ytorna. Och skönt att sova med rena lakan efter duschen. Allt känns rent!

Vid tio i morse blev det brunch i Ytteresse hos min syster. Jag vaknade redan före sex. Den inre väckarklockan väcker mig samma tid som väckarklockan annars ringer, hundarna känner också på sig att det är dags att stiga upp och börjar röra på sig. Syrran hade gjort en så god laxpaj. Och mycket annat gott! Melon, ananas, kiwi, ägg, croissanter, kokosbollar med mera och vi åt och njöt!

Orsaken till träffen var att planera resan till Sydney för att äntligen få se hur min yngsta syster bor. I början av året hade vi tänkt att november skulle ha varit en bra månad, men vi kom oss aldrig riktigt fram till att börja planera den. Men nu kommer vi göra allvar av resan i nästa år. Jag måste jobba hårt nu, så att jag utan att få dåligt samvete ta ledigt från jobbet då igen, eftersom jag ju hann boka en aktivitets resa till Kroatien med vandring, paddling och träning. 



Jag trodde inte vi skulle komma oss iväg. Men nu verkar det bära iväg dit. Sydney-resan blir dock lite längre både när det kommer till distans och tid. Man åker inte till Sydney och är borta en vecka när det går åt 27 timmar till resan. Så totalt blir det nog två veckor.



Nu har Ernesto kommit till Finland. Orkanen alltså. Det har nu börjat blåsa en aning skrämmande hårt. Hoppas det inte blir värre än såhär.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar