27.8.24

Mod

Jag var nervös över att säga till min boss att jag ska vara ledig sportlovsveckan och veckan efter det. Men jag tog modet till mig och berättade om Sydney resan. 

Jag brukar aldrig ta ledigt på sportlovet. Jag behöver inte ha ledigt just då, eftersom jag inte har småbarn. Men denna gång var jag tvungen. Systers dotter går i gymnasiet och det följer vi denna gång. Prov veckan slutar exakt fredag innan sportlov.

Ikväll har vi varit på Bibelstudier igen. Det är många tankar som snurrar. Och jag har nu tittat på en video från Vörå kyrka som någon tipsade om. Den predikan var så verklig! 

Ni kan se den här. Det är när den äldre farbrorn som heter Johan Candelin predikar, sittandes ner, som ni speciellt ska lyssna till.


Ikväll förundras jag över hur världen kommer bli. Det sägs att den sista tiden kommer kristna att bli förföljda. Och det händer ju mer och mer. 

Precis som Candelin säger i predikan. Kyrkor får snart inte tala om att det finns ett helvete. 

Som en kille berättade ikväll. Att han sa upp sig från jobbet som lärare. Denna kille lade upp kristet budskap på sitt sociala medier konto. Och skolan tvingade honom att tysta ner det annars skulle han få sparken. 

Men han stod på sig och sa upp sig! Om Gud är det viktigaste i ens liv så kan ingen ta det ifrån dig. Inget och ingen! Jag var så tacksam och det gav även mig nya tankar.

Vi kristna mänskor får inte låta oss frestas av människor, som tycker att vi kristna ska tillåta allt, det de tycker är rätt, som vi vet enligt Gud är synd.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar