11.8.24

Swift-Tuttle

Det är midnatt. Mörkt har det blivit om nätterna redan. Vet inte om jag tycker om det. Det betyder ju att den mörka regniga hösten är på väg.

Jovisst! finns det vackra höstdagar när solen skiner och lövträden glittrar i guld. Men oktober. Ack vad blöt och grå den är.

Inatt kikar jag ut genom fönstret för att se om molnen klarnar upp och jag kanske kan få se några stjärnfall, meteorregn, som borde synas bra denna helg, men natten mellan måndag och tisdag som mest. Tryck på länken för att läsa.

Jag kan ju berätta att min fot håller på att läka. Två av tre sår är läkta, men det såret som gjort mest ont, det läker långsamt. 

Idag har det varit en lite mindre aktiv dag. Men jag bakade denna hallonkaka för att få slut på fjolårets hallon. 




Idag så det ut såhär när jag kom in....det är inte ändå så ofta de ligger såhär tätt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar