8.4.09

Ask-onsdag

Idag är det askonsdag.
Aska innehåller Klor, Kalcium och Magnesium om ni inte visste det!:-)










Snart är det att gräva fram gamla kläder när barnen ska vara utklädda till påsktroll på lördag!

Min 11-åriga dotter har i flera dar gått och varit trött på sin frisyr. Så igår fick jag tid hos min "frissa". Så nu har hon riktigt fin frisyr!
Igårkväll var jag faktist oxå på en tjejträff. VI blev bjudna på goda skinkpiroger och bärpaj med glass. Och några kakor som var så goda, med choklaa i förstås!
Idag lyser solen, nåja. några moln tycks vara på väg, jag borde ta med minstingen och fara nånstans, jag har lite såndär lust nu, som finns ibland, ganska ofta skulle jag säga för honkönade. Dendär shoppinglusten! Den kan vara svår! Men jag är inte den värsta typen. Jag kan vara borta flera veckor från butikerna och inte shoppa.....men just idag så....





















Nå, nu har jag gått i stan med minstingen ca 2 timmar. Han blev nog lite trött till sist, men han trivdes ganska bra ändå! Jag fick äntligen ett par "Only-jeans" som jag gillade! Men ska prova dem i lugn och ro här hemma och se om de verkligen är så bekväma som jag tyckte i provrummet. Man ser inte riktigt hur de ser ut heller där, när det är litet och trångt.
Träffade på en bekant på shoppingrundan och ja sa till henne att jag fick lite fnatt idag och behövde komma ut och shoppa, och hon hade tänkt precis samma sak. Hon sa att idag ska hon inte tänka på om pengar far! Så det var roligt att se att det finns andra som tänker lika!
För det mesta så är det ju, neej, dethär har jag inte råd med.....men idag så tänkte inte vi iallafall så! Barnen behöver snart vårfestkläder, det finns det gott om, men jag ska nog ta de 2 äldre med och se till att det passar det de ska ha.
Min mamma hade köpt en riktigt billig läderjacka, konst. Så jag kollade runt lite, men det fanns inte mycket att välja på. Alla är väl slut. Läderjackor e nog så populära nu. Varannan typ man möter på gatan har en snygg läderjacka på sig.

Jag är så glad idag!! Idag fick säkert flera än jag, reda på om man får tillbaka på skatten eller inte till jul! Men kanske dagen blev en förstörd för någon annan....en tröst kan ju vara, att komma ihåg, att föra in pappret tillbaka och ha dem att lägga till kilometer-ersättningen, för det du kör till jobbet. Då kan det ju bli plus istället för minus!:-) Jag behöver iallafall inte betala kvarskatt och det gör mig glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar