20.4.09

Måndag

Här sitter vi i Tammerfors då. Jag måste ju berätta hur allt gick till. Det är så många som frågat hur min 10-åring mår. Igår, vakna han då och han gick konsigt. Hade svårt att gå. Och jag tänkte att, nå, jag ringer och frågar om vi ska komma på en kontroll bara för säkerhets skull eftersom han skadade nacken och man sagt att om han känner sig konstig i benen ska vi komma. De sa att nå, vi tar det säkra före det osäkra och de bad oss komma på kontroll. Vi satt på Akuten igen en gång. Denna gång blev vi inte hemskickad som jag hade räknat med. Utan de skickade oss vidare hit till Tammerfors för att få bättre röntgenbilder. Det blev en spännande färd i hög hastighet med ambulans. Blinkljusen hade man på hela vägen, måste man ju tillägga, så det kändes ganska coolt. Han kommer nog att minnas dethär länge 10-åringen. Sirenerna lag man oxå på när det var mycket trafik. Kolla ibland på hastighetsmätaren och den kunde visa 150....det gick iallafall snabbt att komma hit. Väl framme tog man 2 olika röntgen, skivröntgen tror jag det ena hette och sen magnetröntgen. Som jag pustade ut när inte de visade nåt allvarligare. En neurolog kolla på dem och testa hans reflexer igen. Men allt ser okej ut, så vi får nog åka hem imorgon. Före det ska han träffa en fysioterapeut. Fattar inte att nån kan ha sån värk i benen. Han har ju haft träningsvärk och inte lidit såhär då. Han går som en gammal gubbe....ha det bra alla....vi hörs...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar