23.4.13

Svart näsa

Alright! Idag var det inte riktigt världens roligaste jobb man hade. Kolfiber överallt. Nu är skrovhalvorna ihop!! Nu har vi nästan vad man kan kalla en båt:))) Men med en massa humlande idag har kolfiberdammet sökt sig överallt! yakk!! Man känner inte direkt att man lever ett hälsosamt liv när man snyter sig och innehållet i näsan är svart. Nu ska jag skärpa mig! Klarade jag sluta röka för åtta månader sen ska jag klara av att använda skyddsmasken oxå. Ni kan ju kanske bara tänka er hur kvinnlig man känner sig i blåa arbetsbyxor med Gällivare-häng, och en skyddsmask på ryggen som drar ner dem, och masken man drar över ansiktet så att man liknar dendär dansande lådan i Lmfao's "Rock the anthem". Sen ställer man sig på ett ställe där man måste stå krokig i alla vinklar. ja, dåå, i denna stund känner man sig hot!!


Nå jo, fast jobbet kan vara taskit, så har vi roligt ändå ofta. Vår arbetsledare Mattias, frågade idag om vi var arga, kanske det hördes att vi pratade lite tätt....men han la märke till ganska fort att vi inte pylade, utan tog oss igenom bördan med lite humor...:)
Ibland när det är känns som värst. Man svettas och det man gör känns hopplöst och resultaten tycks inte synas nån ende på.. Då är även humorn iblan som bäst!
Vet ni att jag borde ju ha sixpack nu? Det var ju min tanke. Att jag skulle ha sixpack till sommaren. Men här liggger jag och min mage ser ut som en uppsvälld kossas bröst!:/

Sov gott alla!
Det ska jag göra. Har fått den stund jag ser fram emot varje kväll.
Min stund med älsklingen på Skype. Imorgon blir det start på ett par veckors äventyr för dem.
Då ber vi om trygg segling....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar