21.7.17

Tack och förlåt

Igår frös vi nog lite igen.
Det regnade inte, men vi besökte Fäboda och vinden var kylig som vanligt.

Efter Fäboda tog vi det lungt. Våra kära gäster hade köpt ett 500 bitars pussel som vi satt med medan vi relaxade.

Vi gjorde lunch och det blev god laxsoppa.
På kvällen bjöd vi min mamma och mina syskon med sina familjer på grillade hamburgare. Det var en minsann trevlig kväll.


Idag åkte de hem med tåg. Men före det hann vi gå genom stan lite och titta på marknaden och vi åt Korv-Görans kebab. Blev lite besviken. Det smakar inte som förr.

Efter att ha städat och packat ihop åkte vi till tågstationen. Det var vemodigt att de redan måste åka...

...men vi ses nog snart igen.
Tack och förlåt vår kära New Jersey familj. Tack för att ni kom så lång väg för att tillbringa er dyrbara lediga tid med oss och förlåt för vädret som inte gjorde det så lätt.



Nu är klockan elva och min älskling sover sött här bredvid. Jag ska försöka hitta sömnen jag med...

....det ekar eländigt från stan och Jakobs dagar och jag skulle ha lust att fara och trycka av ljudet, sen svänga mig på sidan i sängen och somna sött till den välkomnande kära tystnaden...inte ens tåget som just åker förbi några meter från oss överröstar dånandet!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar