2.12.18

Lucka 2

Klimatmöte i Polen idag. Över 200 länder deltar. Det låter ju så bra!
Men jag tvivlar på att något kommer att ändras. Hur sko det gå till, när världen styrs av pengar, och syftet är att hela tiden utvecklas och förtjäna mer?

Företag som Wisaforest, som skövlar ner skog i miljontals, måste stoppas, och alla de företag uti världen som tillverkar så många olika varor. Det finns ju saker i överflöd. Sen har jag lärt mig att köttindustrin är en så stor bov i miljöförstöring att något måste göras åt det oxå. Tillverkning av majs är väl en annan miljöbo. Och tänk på alla kläder som tillverkas. Dey flödar gift när de tillverkas i alla olika färger.

Det är upp till var och en av oss förstås oxå, att börja helt tänka i andra banor. Men jag tror vi måste få fakta och få reda på hur vi gör våra miljövänliga alternativ bäst.
För vi har levt över gränserna hela tiden, så vi måste börja från början. Som en nyfödd.

Idag öppnar vi andra luckan i kalenderna. Då bjuder jag på dethär...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar