29.9.19

Är jag verkligen såhär dum??

Imårse var vi till jouren efter att feber-termometern visar feber igen och där kollade man olika saker och tog tempen som visade ingen feber alls. Crp var helt okej oxå. Jag började få lite panik att jag inbillat mig allt!

Har hvc verkligen feber-termometrar som visar fel eller är det min som har nåt fel när jag provar?? Det sko ju vara en stor miss av hvc! Rent av idiotiskt! Så det kan int vara så! 

Jag kunde int hålla tårarna tillbaka när vi körde hem. För det kändes som att jag inbillat mig att jag är sjuk och det känns väldigt förödmjukande och jag känner mig så dum!
De ringde från hvc och sa till mig att jag ska iallafall fara till Pihlajalinna och ta sköldkörtel-prov. Så det ska jag väl göra imorgon. De frågade om jag ville ha sjukintyg, men jag sa förstås nej, för jag är ju frisk!!

När vi kom hem hade jag älsklingen att prova feber med vår termometer. Hans temperatur var normal. Jag provade igen, och jag hade 37,1. Så hur ska jag tolka dethär! Hans temp är normal, min inte!

Vi har en såndär gammaldags termometer, int digital, så sägs de int vara de mest pålitliga? Vid hvc kör de med digital och sen så lägger man ett skydd på dem, som man sen slänger bort.

Jag ska nog fara och köp en ny termometer från apoteket, för jag kan int lämn dethär såhär.

UPDATE! Jag köpte ny termometer! Den visar att jag har samma feber som jag trott hela tiden. Jag ringde jouren och berättade om det. Så det känns bra för mig iallafall att jag fick det utrett, och att jag vet att det int är nån inbillning att jag känner mig febrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar