24.1.22

I won't dance

Måndag igen. Men det gör inget. Dagarna går ju ändå så fort. Vart har vi bråttom egentligen? 

Idag har jag packat ihop en låda, som kändes lite som en omöjlighet till först, men det gick vägen iallafall. Jag var tvungen att tillverka en pafflåda av en stor kartongbit eftersom paketet var av större storlek. Lådan blev helt okej, trots att det inte var så enkelt. Paketet ska iväg till USA, så jag kanske skulle ha krupit in i lådan själv oxå.





Idag cyklade jag äntligen till jobbet och det gick bra och vädret var perfekt. Så nu får jag några kilometer till på "Kilometrikisa". Efter jobbet cyklade jag via stan och handlade lite. Väl hemma kokade vi kaffe och syndade med grisar.

Sen kom mamma på besök. Hon hade problem med en app som inte ville starta på hennes tab. Så jag hjälpte henne med det.

Denna vecka har jag tänkt testa en veckomeny. Måndag till fredag. 


Så idag har jag gjort Zucchinibiffar och det blev så gott. Här är receptet:

ZUCCHINIBIFFAR

Till biffarna hade jag tänkt koka ris, men älsklingen tipsade om att vi kunde prova quinoa, så jag kokade det, och i det lade vi paprikabitar för att få den smakrikare. Sen gjorde älsklingen tzatziki av turkisk yoghurt, gurka, vitlök och citron.

Ifall ni vill ladda ner appen, var man kan hitta dessa matmenyer, heter den Arla Mat och ser ut såhär:


Det som är bra med denna app, är att man kan klicka i inköpslistan för det man behöver till hela veckans meny.



Så jag hoppas hitta många bra recept. Och att jag ger denna app en chans. Ikväll borde jag göra en kort länk. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar