6.5.24

Magnetröntgen

Lördagmorgon tog jag en promenad med Finn. Efter det cyklade jag till Studion och var på Mini pilates ball workout.
Vi har också bytt till sommardäck på bilen och tvättat den. 

Igår, söndagkväll var vi till Pedersöre kyrka på högmässa. Kändes ovant att fara dit på högmässa. Jag känner mig så hemma i vår kyrka i Jakobstad och där finns så många bekanta också.

Idag har jag varit till Unilabs magnetröntgen. 
Huff, vad dyrt det är! Men jag vill veta varför framsidan på mitt knä ger sån känsla.
Det sticker som knivar i det varje gång något rör i det, och därefter får jag en öm värk bakom knä också som sitter i några dagar och det känns obekvämt att hålla benet rakt.

En vecka till hemma. Jag var tvungen att fortsätta med halv tablett när jag insåg att en fjärdedels tablett inte får mig att somna. Ska försöka pånytt lite senare. 

Lite senare i eftermiddags fick jag svar från röntgenläkaren och det är ju svårt att förstå men såhär såg det ut.




Jag får förhoppningsvist ett svar från Pihlajalinna som är lättare att förstå. 

Världen blir inte bättre. Den är så trasig. Jag tror att det inte är länge till, tills allt det Gud har planerat går i uppfyllelse. Precis som allt annat Han sagt, som gått i uppfyllelse. 

Det står att Gud kommer som en tjuv om natten. Och jag gissar att man då blir skräckslagen. Rädd. 
Men det fortsätter också med, att de som tror på Gud, de är vakna, beredda och förstår vad som sker. Så vi ska se tecknen och förstå. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar