8.5.24

Trängs ännu mer in....

... idag kom skogsmaskinen till granntomten som ska ta ner alla träd. Det är så sorgligt. Jag är trött på att all natur försvinner som gav oss den sköna frid. Jag har sagt det tidigare att vi köpte detta hus för att det fanns natur överallt. Nu är ingenting likt sig mer. När denna skogsskövlare tar bort alla träd, kommer det tre, fyra, nya hus hit. 

Nu är skogen redan borta.




Det verkar som att alla djur flyr hit till våran tomt. Vi har harar, fåglar, ekorrar, duvor och till och med fasanen går omkring på vår tomt. Vi har skogen kvar.

Från alla håll finns det saker som stör. Den cykelväg de gjort är så populär. Jag kan inte vara ute i trädgården och känna mig hemma. Någon går förbi hela tiden. Och sen alla hus som kommit och kommer. Det känns så trasigt nu.
 
När vi satt där hos Aktia och redan hade klar alla papper, så tar fastighetsmäklaren fram byggplanen av tomterna, men lugnade oss med att det nog inte kommer att hända något på en evighet här. Jag tror att det var så, att han enligt lagen, måste berätta det.

Vi vet ju inget om framtiden, men vi vet att om inget dramatiskt händer, så kommer vi nog att flytta någon annanstans. Det har varit så mycket negativa saker som hänt, sen vi köpte detta hus.
Så vi behöver få en ny start någon annanstans. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar