28.9.21

Astma

Läkaren ringde idag...och efter att ha tittat på mina blåstest, säger han att jag definitivt har astma. På nåt sätt hade jag aldrig tänkt att svaret sko vara det. Jag cyklar, springer och tränar och visst flåsar jag och ja, det går så tungt ibland att jag kippar efter andan, men det hör ju till. Inte så svår astma som man ibland läser om, men iallafall, nu så ska jag inhalera Bufomix morgon och kväll. Och att det är viktigt, för annars kan det resultera i att astman blir värre. Och det vill man inte. Så nu kör jag några månader med denhär medicinen och ser vart det bär. Sen om några månader ska jag ha kontakt med läkaren igen. 



Ikväll då, gjorde jag en middag som denna, men minskade rejät på grädden och lade ingen mjölk. Jag använde strimlat nötkött, vilket var lite onödigt. Man behöver inte kött när man har kantareller. Jag blandade ihop allt istället för att ha en skild sås. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar