15.11.21

Cykellycka

Vinden dånar utanför. Ändå var det inte så dåligt att cykla hem, trots motvinden. Men vinden har nog ökat i styrka. Men med musik i öronen, så går det lätt som en plätt. Det är ju hur underbart som helst, hur musiken får mig så lätt och glad till sinnes.

Alla dessa olika sorts toner och melodier. Det är ju helt makalöst helt enkelt, hur musiken är som terapi för sinnet. Jag brukar inte ha musik i öronen när jag cyklar hem från jobbet, så det brukar vara tråkigt och kännas långsamt och långt hem. Men idag, var det helt annan känsla. Så jag tror nog att det får bli en vana, när det går så mycket lättare att cykla till musik. På morgonen avstår jag nog. Då har jag inte så värst stor känsla för musik. 

Ibland på väg till jobbet, hör man hur det dunkar ur högtalarna från bilar. Då brukar jag tänka, att man kunde nog vakna till lite lugnare tempo. 


Snart ska vi äta laxsoppa. Skönt att vi gjorde så mycket soppa igår. Vår hundvalp sover så sött. De olika ställningar han sover i är helt otroligt söta och ibland knasiga. Ibland hänger han ur sin bädd med halva kroppen, ibland har han huvet i en sån konstig vinkel, att man tror han ska bryta nacken...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar